Проти заборони використання мобільних телефонів в школах України виступив освітній омбудсмен Сергій Горбачов. Він вважає, що це може зашкодити фіксації порушень у шкільному середовищі. Замість цього він закликав розробити спільні правила, зрозумілі для всіх учасників.
Горбачов вважає, що заборона мобільних телефонів може позбавити учнів можливості документувати порушення своїх прав, таких як мобінг і булінг. Він підкреслив, що наявність відео- чи аудіозаписів дозволяє притягнути винних до відповідальності перед законом.
Сергій Горбачов наголосив на важливості розвитку більш гнучкого підходу до цього питання. За його думкою, заборона мобільних телефонів може суттєво обмежити можливості учнів зафіксувати порушення своїх прав та навіть спровокувати скрити факти негідної поведінки і насильства у школі.
Освітній омбудсмен відзначив, що сучасні мобільні пристрої стали важливим інструментом для збереження доказів та підтримання справедливості в освітній сфері. Вони дозволяють учням документувати події, які порушують їх права, і надавати матеріали для подальших розслідувань та вжиття відповідних заходів.
Замість того, щоб повністю забороняти мобільні телефони, Сергій Горбачов закликав школи і освітні установи спільно розробити чіткі правила щодо використання цих пристроїв в середовищі навчання. Це дозволить забезпечити баланс між збереженням дисципліни в класі та захистом прав та безпеки учнів.
Додатково до свого становища щодо заборони мобільних телефонів, Сергій Горбачов наголосив на важливості розгляду конкретних ситуацій та вікових груп учнів. Він вказав на той факт, що учні 5 та 6 класів, які часто не мають надрукованих підручників, активно використовують смартфони в освітньому процесі.
Сучасні смартфони можуть стати корисними інструментами для навчання, надаючи доступ до інформації, додатків та ресурсів, які полегшують процес засвоєння знань. Особливо це стосується дітей, які можуть натрапляти на труднощі у доступі до традиційних навчальних матеріалів.
Сергій Горбачов запропонував розглянути можливість створення спеціальних рекомендацій або правил для використання смартфонів у навчальних цілях для цієї категорії учнів. Це може допомогти забезпечити доступність якісної освіти та підтримувати потреби дітей, які поки що не мають надрукованих підручників або інших навчальних ресурсів.
Поза обговоренням використання мобільних телефонів у школах, Сергій Горбачов висвітлив ще одне важливе питання, яке стосується законодавчого регулювання у цій сфері. Він зазначив, що в Україні законодавчо не унормовано зберігання гаджетів у шкільних установах.
Ситуація, де учні змушені залишати свої мобільні телефони в спеціальних коробках або сейфах під час навчання, може породжувати питання відповідальності за збереження майна. Якщо студенти мають залишати свої гаджети під час навчання, виникає питання про те, як вирішувати можливі випадки втрати, крадіжки або пошкодження цих пристроїв.
Освітній омбудсмен висловив побоювання, що в таких випадках відповідальність за збереження майна учнів може лягати на плечі вчителів або шкільного персоналу. Тому Горбачов закликав законодавців і освітні установи ретельно розглянути це питання та встановити чіткі правила щодо збереження мобільних пристроїв в школах, з урахуванням інтересів як учнів, так і педагогічного персоналу.