Секретар Запорізької міської ради Регіна Харченко зробила заяву щодо прийнятого рішення про оптимізацію закладів освіти. Вона висловила свою позицію у відповідь на критику, яку отримала після сесії міської ради.
Про це секретар Запорізької міської ради Регіна Харченко написала на своєму офіційному телеграм каналі.
Харченко наголосила, що міська рада формує відповідь Освітньому омбудсмену Сергію Горбачову, включаючи всі якісні та кількісні показники стану освіти в Запоріжжі. Вона підкреслила, що освіта перебуває у критичному стані. Протягом чотирьох років діти навчалися онлайн, через екрани комп’ютерів і телефонів, що призвело до зниження якості навчального процесу. Батьки, як і сама Харченко, знають і бачать це.
Однією з головних проблем є те, що 27 тисяч дітей залишили Запоріжжя через безпекові фактори. Це призвело до недоукомплектованості класів, що, в свою чергу, спричинило недоотримання державної субвенції. Місто змушене залучати кошти з міського бюджету, де вже відчувається нестача у розмірі 2,5 мільярда гривень через війну, компенсацію тарифів на опалення та ненадходження ПДФО до муніципалітету.
З 1 вересня планується відновити офлайн навчання або перейти на змішаний формат. Однак 28 шкіл не зможуть цього зробити через неможливість облаштувати укриття внаслідок відсутності підвальних приміщень чи наявності інженерних мереж. Утримання цих шкіл стало б додатковим тягарем для платників податків. Харченко запитує, чи це раціонально.
Для того, щоб відновити офлайн навчання, отримувати державну субвенцію в повному обсязі, зберегти кошти в бюджеті та підвищити якість освіти, необхідно оптимізувати мережу освітніх закладів. Це не просто бажання міської ради, а завдання від Міністерства освіти і науки України. Харченко підкреслила, що безпека дітей має бути на першому місці.
Вона також звернула увагу на емоційність батьків, з якими вона поділяє певні почуття, але наголосила на важливості перспективного мислення. Харченко висловила своє невдоволення випадками, коли діти під час тривоги змушені протестувати в будівлі мерії.
Щодо педагогів, Харченко запевнила, що вчителів шкіл, які підпадають під оптимізацію, буде працевлаштовано в інші заклади, щоб максимально зберегти педагогічний потенціал міста.
На завершення, Харченко підсумувала, що оптимізація є необхідною та неминучою. Мережа шкіл залишилася радянською, і процес оптимізації мав би розпочатися ще 10 років тому. Тепер цей процес стартує зараз.