У Запоріжжі відзначили дворіччя з моменту відкриття вантового мосту через річку Дніпро. Міст, який став справжнім символом міста, був введений в експлуатацію два роки тому, в січні 2020 року.
Вантовий міст став важливим транспортним засобом для мешканців та гостей міста, забезпечуючи зручний рух та з’єднання обох берегів річки. З його відкриттям значно полегшилися транспортні зв’язки та скоротилися час і витрати на подолання Дніпра.
Міст вражає своєю сучасною архітектурою та високотехнологічними рішеннями, а його вантовий механізм став предметом захоплення для численних туристів та мешканців. Запорізький вантовий міст став не лише частиною міського пейзажу, але і важливим структурним елементом міської інфраструктури, сприяючи економічному та соціальному розвитку регіону.
Перша черга вантового мосту в Запоріжжі була урочисто відкрита 22 січня 2022 року в День Соборності. Запорожці вшанували цей важливий історичний момент, взявши участь у флешмобі “живий ланцюг” на самому мосту. На цю подію також завітав президент України Володимир Зеленський, який висловив підтримку та визнання значущості нової транспортної споруди для регіону.
Вантовий міст став не тільки символом єдності та пам’яті, а й важливим засобом для поліпшення транспортних комунікацій у місті. Однією з ключових особливостей споруди є її високотехнологічний вантовий механізм, який привертає увагу численних туристів та відвідувачів. Запорізький вантовий міст став справжнім архітектурним інтересом та важливим чинником для подальшого розвитку міста.
Плани будівництва мостів у Запоріжжі сягають ще 1960-х років, коли проект включили до генерального плану розвитку міста на період 1965-1985 років. Проте реалізація цих планів століття тому зіткнулася з численними викликами та відмовою через екологічні обгрунтування, зокрема, стосовно загрози для острова Хортиця.
Пізніше, завдяки активній роботі колишнього мера Запоріжжя Олександра Поляка, вдалося здійснити значний крок уперед. Він отримав фінансування на будівництво, а сам проект отримав затвердження на всіх рівнях урядової влади України. Запорізькі мости стали своєрідним символом нової ери для міста. На реалізацію цього амбіційного плану було виділено значні кошти – 1,9 млрд грн, з метою завершення будівництва до 2010 року.
Довжина траси автомагістралі, яка включає в себе міст через Дніпро завдовжки 660 метрів та міст через старий Дніпро у довжину 360 метрів, перевищує 9 кілометрів. Процес будівництва, що почався з закладання першого куба бетону 19 жовтня 2004 року, виявився складним і довготривалим.
Пілони, які утримують вантовий міст, почали монтувати лише у 2008 році. Ванти для моста виготовила німецька компанія, і їхня вартість склала 60 мільйонів гривень. Проте, у 2009 році, через постійну нестачу фінансування, мости були готові лише на чверть. Терміни здачі проекту були зрушені на 2012 рік. Будівництво стало замороженим, фахівці покинули об’єкти, роботи призупинилися. У 2011 році мости були передані з комунальної власності в управління «Укравтодору».
Компанії “Планета Міст” було доручено будівництво мосту через старий Дніпро. Терміни виконання робіт неодноразово змінювалися, і будівництво було зупинене на деякий період. Об’єкт став об’єктом вандалізму, оскільки відсутність охорони сприяла незаконному розкраданню конструкцій, призначених для мостів, що призвело до значних матеріальних втрат.
Довжина траси автомагістралі, яка включає в себе міст через Дніпро завдовжки 660 метрів та міст через старий Дніпро у довжину 360 метрів, перевищує 9 кілометрів. Процес будівництва, що почався з закладання першого куба бетону 19 жовтня 2004 року, виявився складним і довготривалим.
Пілони, які утримують вантовий міст, почали монтувати лише у 2008 році. Ванти для моста виготовила німецька компанія, і їхня вартість склала 60 мільйонів гривень. Проте, у 2009 році, через постійну нестачу фінансування, мости були готові лише на чверть. Терміни здачі проекту були зрушені на 2012 рік. Будівництво стало замороженим, фахівці покинули об’єкти, роботи призупинилися. У 2011 році мости були передані з комунальної власності в управління «Укравтодору».
Компанії “Планета Міст” було доручено будівництво мосту через старий Дніпро. Терміни виконання робіт неодноразово змінювалися, і будівництво було зупинене на деякий період. Об’єкт став об’єктом вандалізму, оскільки відсутність охорони сприяла незаконному розкраданню конструкцій, призначених для мостів, що призвело до значних матеріальних втрат.
За 16 років експлуатації на деяких конструкціях мостового комплексу виявлені дефекти, що вимагають негайного втручання та відновлювальних робіт. Проте, у 2020 році, завдяки національній програмі «Велике будівництво», роботи на мостах отримали прискорення.
В лютому 2020 року турецька компанія “Onur” виграла тендер на будівництво мостів за загальною вартістю проекту в 11,9 мільярдів гривень. На будівництві було задіяно понад 600 працівників та фахівців з України та Туреччини, які працювали цілодобово.
24 грудня 2020 року Президент України Володимир Зеленський відкрив рух по першій частині “довгобуду” – Балковому мосту, який з’єднує правий берег і Хортицю. Перед початком повномасштабного вторгнення, 22 січня, також відкрили вантовий міст. На жаль, плани завершити будівництво всіх мостових переходів до Дня незалежності в 2022 році були скасовані через велику війну, що зараз протікає в Україні.